Tuesday, June 3, 2008

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Emissions trading: New study on the status quo in German Unternehmen

Mit Einführung des Emissionshandels im Jahr 2005 ist der CO2-Ausstoß in einigen Branchen zu einer echten Stellschraube für den Unternehmenserfolg geworden: Die EU-Regelung legt fest, dass für jede Tonne CO2, die über ein zugeteiltes Kontingent hinaus ausgestoßen wird, Emissionsrechte erworben werden müssen. Umgekehrt können Unternehmen Kontingente, die nicht in Anspruch genommen wurden, auf dem Markt verkaufen. Die Kosten pro Tonne CO2 bewegen sich momentan um 25 Euro.

Nun sollte man meinen, dass angesichts dessen der Emissionshandel bei Investitionsentscheidungen und im Risikomanagement eine feste Größe geworden ist, die zu berücksichtigen betriebswirtschaftliche Notwendigkeit is. But far from it, like a new study by PriceWaterhouse Coopers shows. The consulting firm has asked some 50 German companies of the importance of emissions trading in strategic decisions. Although the survey results show that a majority of companies surveyed the challenges and opportunities in the CO2-emissions trading is detected. But the implementation is the weak point: Nearly one in three companies will only check once a quarter or even less, how to develop one's own need for CO2 emission rights will be. This means that the company did not adequately respond to price fluctuations for pollution rights. About 30 percent of companies consider the allowances for investment decisions not. But PwC is optimistic that, although many companies have used reductions, expected to continue great potential for internal CO2 reductions are.

A view of the study is worthwhile not only because of these statements sound from industry: The authors provide an excellent overview of history, environment, potential and shortcomings of the emissions trading system.

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